landsbyggden bringar frihet

en ny dag med nya händelser; en ny dag och ett nytt inlägg i jessicas blogg; en ny dag med vissa klagomål från roxane för att jessica inte uppdaterade sin blogg igår; en ny dag, vänner och bekanta.
som vanligt är torsdagar extremt sega i skolan, efter franskan känner man ett sug av att glida hem, man glädjer sig lite åt suget och inbillar sig någonstans långt borta att det ligger en sanning i detta, för att sedan mista det och inse sitt felsteg, och komma på att det är två sega lektioner kvar, och inte vilka som helst, utan både ekonomi och matte.
visst, ekonomi kan vara skojj, men inte när man har en lärarkandidat som vägrar tala så man förstår. det är ganska frustrerande, speciellt när man sen slajdar vidare till mattelektion för att möta sitt resultat från matteprovet. domen blev g, typ halvskojj?
imorse fick jag tom vänta på bussen i några minuter, så duktig var jag. att det sen var satanig kö som gjorde att jag missade tunnelbanan och ändå kom 10 minuter försent till svenskan är ju inte mitt fel.
men det finaste är att ligga halvvaken och ha dig sittandes på sidan och äta frukost i mössa. och ser jag på dig så ser jag lyckan. och ser jag på dig ser jag den som tagit sin stol och slagit sig ner i mitt röda rum och som aldrig kommer lämna det.

efter skolan åker man hem. när man kommer upp från tunnelbanan möts man av en full lodistant med gropar i kinderna som står med en cigg i ena handen och en beer i den andra och dansar groteskt till musik som strömmar ut från hennes silvriga radio medan hon flinar i takt till sitt motbjudande stampande. sådan förort. fniss.
kommer hem, efter plask i regn. funderar på att för en gångs skull dra min helstädning i rummet som jag funtat på hela veckan, för jag har kommit fram till att det inte är så illa att städa ändå, faktiskt.
sen har jag märkt att mina inlägg börjat växa, och det kan ju vara skoj liksom.
glädjen är stor! för det är löjligt nära till helg och lov. nåväl - som matte conny hade sagt, och himlat med stängda ögon.. nu får det vara nog och slut.

Kommentarer
Postat av: SFR

haha jag trodde att det stog halvnaken men det stog halvvaken.. busigt värre!:p

2006-10-26 @ 19:15:19
Postat av: jeb

hohoho JADU :D

2006-10-26 @ 21:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback